Just do it!

Just do it!

torsdag 31 mars 2011

Hej mina fina!
Idag har verkligen varit flummets dag i huvet island.
Inget allvarligt, men lite världsliga saker som hur mycket nytt jag ska ha i min butik?!
Jag hade jo tänkt ha mest gammalt, men jag vill absolut inte ha nån loppis, och jag vill verkligen att allting ska harmoniera, men ändå ha utbud som får mina kunder att återvända. Hela tiden liksom.
Ganska så svår fråga, för en drömmande amatör som mig!...*spännande*
Och för att sortera tankarna så fixade jag lite i det "nya" gästrummet. 
Det är ju ett rum som behöver renovering, men det hinner vi inte nu, så jag tog vad jag hade. Bar in tre spegeldörrar som stått och skräpat och satte dem bakom sängen, eftersom väggarna är fulla med spikhål i en vävtapet. Så bytte jag fönster.
Ja alltså när andra byter gardiner, byter jag fönster..:) 
Så nu har både detta rummet och köket, fått gamla liggande spröjsade fönsterkappor. Lite roligt faktiskt, och under tiden sorterade jag ju, min beslutsångest, inte illa!

Och summan av den kardemumman får ni nästa gång..:)



Ha den bästa helgen alla mina solar.
Var snälla mot varann,
se den som aldrig blir sedd,
och njut i nuet...

Stora KRAMEN till er alla...

32 kommentarer:

Butik Östergården sa...

Super snyggt och vackert!
Det är alltid ett dilemma hur man skall göra i butiken med gammalt kontra nytt. I början hade vi tänkt att ha mycket gammalt men samtidigt är man livrädd för att det skall bli loppis. Men jag tror på en blandning det har funkat bra hos oss i alla fall.

Kram Helen

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Simply stunning....love this post!!!

Fishtail Cottage sa...

Beautiful photo's...xoxo, Tracie

gamla skolan sa...

Underbart som alltid !!
Vill ge dig en stor kram och en önskan om en mysig helg !
// Susanne ♥

Malin's Hus sa...

Tack för fina bilder!!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

annika sa...

Tänker som Helen: blanda gammalt och nytt. Jag har ju ingen butik men jag är kund :)

Tror att jag skulle trivas där i gästrummet!
En fin fredag önskar jag dig.
Kram
annika

Lisas torp sa...

Hur vackert som helst och man anar varken spikhål eller vävtapet!

Du är verkligen kreativ!
Kram
Lisa

♥ Pia... sa...

Ah vackert.. precis vad jag behövde se nu..och inte all denna ***snöö som är ute..snöade igår så man blir trött..men att kika in och se dina bilder.. som bomull i själ och ögongodis.. ha en skön helg..kram..Pia

Ett Vitare Hem sa...

Åh det är ju så vackert och jag gillade det hos Honing og Flora att hon hade en blandning av nytt och gammalt ;o)
Önskar dig en riktigt underbar helg!
Kram/Lena

Norregård sa...

Ord överflödiga;o)

Malin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara bilder! Så vackert!

En butik med bara gamla saker behöver det inte bli loppis, det kan bli "shabby antikt" också. Jag tror att det är fint om man kan hitta det unika, även om saker är nytillverkade. Det unika och oväntade får mig intresserad.

Önskar dig den bästa av dagar!
Kram,
Regina

Vida sa...

så vackert med dörrarna...sista bilden är superfin...

känn efter hur du vill ha det..och kör på det...vintage är alltid vackert..

frånensomaldrigköperennypryl
Vidakram

Anonym sa...

Så vackert! Jag blev väldigt nyfiken på bäddningen, något skymtar, kan det vara ett virkat överkast?
Ett sånt skulle jag vilja ha eller virka.
Kram
Elna

Norrfrids Eija sa...

Gúa du är en mästare på det unika och ovanliga, tror att det är det du ska satsa på, oavsett om det är nytt eller gammalt. Sen tror jag att kunderna kommer vallfärda till dig vilketsom!
Ha en fin helg i ditt fina garage!
Eija

Harpa Jónsdóttir sa...

Mycket fina bilder!

Tinas bo sa...

Tappar som vanligt nästan andan, när jag ser dina bilder!! Du har verkligen ett öga för att dekorera!! Allt är så otroligt vackert hos dig!!!
Är sååå avundsjuk.... :0)

Ha en härlig helg

Kram Tina

Arja sa...

Hejsan! Återigen vackra bilder... det gästrummet vill man gärna besöka :O) Men var kan man besöka din butik? Letat i din blogg men finner tyvärr inget :O(
kramelikram Arja

Marie sa...

Vad fina bilder du visar, så vackert. Ha en fortsatt underbar helg //Marie

Vintage House sa...

Hej vännen
Tack för omtake det är verkligen jobbigt när man åker på sak efter sak.
Fy vad jobbigt ni måste ha haft det.
skickat email till dig ang din leverans
kram
sandra

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder!! Ha en super dag og helg!! Klem

Nyanser av vitt sa...

Vilket underbart vackert gästrum.
Kram Agneta

Rut och Signe sa...

Underbara bilder! En liten fråga till dig. Var får du tag i de gamla bilderna från inslagen innan, de med gamla tidningsartiklarna? Ha det gott, Marie

Maria-Isabel sa...

"spana på katter och klappa bröst" hahaha! Du i nästa liv, då är det bara du och jag va? Thorir kan hoppa över ett liv med dig tycker jag.

Maria-Isabel sa...

Aha, du tänker såå... en tjejgrej. Annars kan jag vara en het fransos om du vill. Jag är mer flexibel i nästa liv.

Charlotta sa...

Var kan man besöka din butik? Lycka till

Bohemian sa...

Oh how beautiful, inviting, luxurious and relaxing this room looks! And such lovely photography of it all!!!

Spring Blessings from the Arizona Desert... Dawn... The Bohemian

Martina Andersson sa...

Kikar in hos dig idag och nujter av ditt fantastiska hem =) Hoppas att du får en underbar dag min vän Kram Tina

Erica sa...

Du ger mig energi, inte bara med bilderna utan även med orden. Jag har börjat ett nytt jobb. Sjuksköterska inom ett palliativt rådgivningsteam.
Jag går till dig o tankar...TACK! / Erica

Annas Vita Hjärtan sa...

Helt underbart vackert! <3

Kramar i massor!

Anna

Min Lilla Skattkista sa...

Så vackra bilder, en blogg att njuta av.
Ha det gott
:)

Ting från Gammelgården sa...

Jag tror inte du behöver oroa dig så mycket för om du ska lyckas med blandningen i butiken. DU har ju blicken för vad som passar. Önskar jag kunde besöka den live. Kram på dig!

Essay_writer sa...

great post